Jag + nagellack = inte sant

Jag gillar att ha nagellack. De gångerna som jag har det brukar jag känna mig lite finare och hemma i badrumsskåpet står en uppsjö av olika nagellack. Dock är det alltför sällan som jag har tiden (och orken) att måla mina naglar och de gånger då jag ändå tar mig tid att göra det varar inte länge.
 
Ett fint ljusblått nagellack.
 
 
Jag vet inte vad jag gör för fel. Kanske är jag bara för dålig för att ha nagellack, men oavsett hur jag gör och oavsett om jag har ett skyddande lack över eller ej, slits nagellacket bort väldigt snabbt från mina naglar. Har jag tur, är naglarna fina i några timmar. Sedan börjar flaga för flaga att lossna.
 
Vad är hemligheten? Hur kan andra kvinnor ha målade och fina naglar så där länge som de har? Vad gör jag för fel?!
 
Kanske är det inte meningen att jag ska ha nagellack. :-( Kanske är det meningen att mina naglar ska vara dömda till att vara omålade. Nåväl, oavsett vilket har jag en massa olika lack hemma som behöver användas. Och ju fortare det slits bort, desto större anledning har jag att byta till nästa, inte sant? ;-)


Dagens citat:

"Ja, visst kan det tänkas en bättre värld, men denna är den som finns."
(Artur Lundkvist)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie