"Lämna mig inte!"

I allmänhet kan jag tycka att det kan vara bra när man håller på att stänga av program, webbläsaren etc, att man då får frågan om man verkligen vill göra det man håller på med. För mig händer det ibland att jag faktiskt glömmer bort att jag exempelvis har två webbsidor igång och påminns då om att jag egentligen bara vill stänga en viss flik och inte hela fönstret.
 
Fast när det gäller att avsluta Skype, kan jag tycka att fönstret som dyker upp bara är ... onödigt?
 
 
 
Jag menar, vanligtvis stänger man ned ett program genom att trycka på krysset i övre högra hörnet. När det gäller Skype går inte detta. Om man då - aktivt - väljer att högerklicka på ikonen nere i startfältet (heter det väl?) och sedan väljer att "avsluta" Skype, då borde man väl vara ganska säker på att det är just det man vill göra? Eller är det jag som är ute och cyklar?


Dagens citat:

"Den som handlar av kärlek har rätt, även om han inte får rätt."
(Peter Egge)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie