Angående novellen i Hemmets Veckotidning

Jag skrev ju tidigare här på bloggen att jag och Aller Media undertecknat avtal om att en av mina noveller skulle publiceras i Hemmets Veckotidning nr 33. Igår kom tidningen ut i butikerna och när jag kikade i tidningen, såg jag med förväntan i innehållsförteckningen att novellen skulle finnas på sidan 112.

Fast på sidan 112 fanns ingen novell. Jag bläddrade igenom hela tidningen, men kunde inte upptäcka novellen någonstans. Måhända ett tryckfel?
 
 
 
 
Därför mailade jag till redaktionen idag och undrade vad som hänt, för även om jag förvisso har fått betalt för novellen och därmed borde vara nöjd, kändes det snopet att novellen inte fanns med i tidningen. Jag fick vändande svar att den flyttats till nr 32 och att de genast skickar ett exemplar till mig. De ska ha beröm för det snabba svaret och att de skickar en tidning till mig! Det uppskattar jag mycket. Fast det hade naturligtvis varit roligt att fått veta tidigare att den skulle komma med i nr 32 och inte 33. Men men. Det är sådant som kan hända. Är ju inte direkt världens undergång.

Det är med spänning som jag nu sitter och väntar på posten. Jag återkommer så snart jag erhållit tidningen!