Författare som förekommer mest i bokhyllan

Bokbloggsjerka: Vilken författare förekommer mest i din bokhylla?
 
Jag blev faktiskt lite förvånad över resultatet när jag stod och räknade böckerna i bokhyllorna. Vilka två författare det skulle stå mellan hade jag på känn och om du har följt mig ett tag, tror jag att även du vet vilka två jag pratar om.
 
*sitter och studerar naglarna medan du funderar*
 
 
 
 
Ja! Henning Mankell och Nora Roberts. Efter en kortare genomgång kom jag fram till att i hyllorna står det 16 st böcker som Henning Mankell har skrivit, medan det finns 17 st av Nora Roberts.
 
Eller ... För att vara helt korrekt, är 16 st av dem skrivna under "Nora Roberts", medan 1 st är skriven under hennes pseudonym "J.D. Robb". Så om man bara går på själva författarnamnet så att säga, är det lika mellan herr Mankell och fru Roberts. Fast med tanke på att jag faktiskt vet att det är Nora Roberts som är J.D. Robb, väljer jag att räkna med den boken till Nora Roberts favör.


Dagens citat:

"Förtrycket av någon person för hans åsikters skull har sällan haft någon annan effekt än att fixera de åsikterna djupare och göra dem mer viktigare."
(Hosea Ballou)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie