Nu är hon här

Den 15 augusti i år, ca kl. 19.50, kom vår lila tös till världen. <3 Det hade varit en lång dag, i och med att värkarna hade börjat redan vid 03-tiden. Eller, det var vid 03-tiden som jag till slut insåg att det var värkarna som börjat. Innan dess hade jag vaknat mitt i två stycken värkar, utan att riktigt fatta vad det var som hände. Det enda jag visste då - knappt vaken som jag var - var att jag hade väääldigt ont i magen. 
 
Jag har nog fortfarande inte riktigt tagit in att jag faktiskt har blivit mamma - att jag nu har ansvar för en liten människa. Samtidigt känns det helt naturligt att ta hand om henne och än så länge har hon varit hyfsat snäll. Hittills har hon mest sovit och hon sover ganska bra på nätterna. Än så länge i alla fall. Får se hur länge detta "lugn" varar.
 
 
 
 
 
Med andra ord kommer bloggen till en början att uppdateras mindre ofta. Åtminstone som det ser ut just nu, i och med att det mesta av min tid går åt till att ta hand om vår tös (blöjbyten, amning etc) och till att försöka vila när hon inte kräver full tillgång till mina bröst. Jag kommer naturligtvis att uppdatera så ofta jag kan, men i nuläget kommer det inte bli en gång om dagen.Jag hoppas att du har förståelse för detta.
 
Ett nytt kapitel har börjat i mitt liv. Det ska bli spännande att se hur livet kommer bli nu.


Dagens citat:

"Nödtvungen gör ingen något gott, även om man tvingas göra vad gott är."
(Augustinus)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie
#1 - - Katten Jones:

Stort grattis! Härligt att allt har gått bra och att ni har det mysigt så långt. Hoppas det håller i sig länge, man vet ju aldrig vilka äventyr den lilla kommer dra in er i 😉 Spännande tror jag att det blir iallafall.

Svar: Tack. :-) Jo, jag tror också att det kommer bli spännande. Tyvärr har vår lilla tös just nu drabbats av magknip, vilket troligtvis beror på att bröstmjölken nu ändrat karaktär och att hon ännu inte har de rätta bakterierna i tarmen för detta plus de oljebaserade D-vitamindroppar som hon ska ta dagligen enligt BVC. Men vi försöker hitta så bra lösningar som möjligt. :-)
Jessica