Dag 22: Hur har jag förändrats under de två senaste åren? [30 dagar]

Vid den här tiden för två år sedan hade jag kommit överens med psykologen som jag hade träffat sedan februari/mars 2015, att vi skulle avsluta vår kontakt. Anledningen var att jag kände mig lite bättre och starkare och att jag dessutom hade tillräckliga verktyg för att kunna jobba vidare med mig själv. Efter det kom en period då jag faktiskt mådde bättre och jag började mer och mer tro att jag sett skymten av depressionen för sista gången.
 
 
 
 
Under de senaste två åren har jag dessutom blivit mamma och redan under graviditeten förändrades jag på så sätt att jag blev mer och mer vuxen. Även om jag var mogen tidigare, har jag mognat ytterligare och framför allt efter att tösen kom. Det är ju ett stort ansvar att ta hand om en annan människa, som dessutom är helt beroende av en.
 
Jag har tyvärr blivit deprimerad igen, men nu kan jag i alla fall hantera det bättre och jag har verktygen till att jobba  med mitt mående.
 
 
Ha det så bra
Kramar
Jessie