För många olika versioner

För flera år sedan läste jag ett tips från en författare om att det är viktigt att spara sina skrivprojekt på flera olika platser under arbetets gång, för det fall olyckan skulle vara framme och en av versionerna går förlorad. Ifall man då har back-up på ett annat ställe, har allt ens arbete inte gått till spillo.

Jag har försökt ta till mig detta och försöker därför alltid spara mina skrivarbeten på åtminstone två olika ställen. Dock har jag med åren blivit allt mer glömsk (och ändå är jag bara 27 år!), så ibland händer det att jag glömmer att "förnya" min dubblett. Det för med sig att jag i slutändan kan sitta med tre eller fyra olika versioner och måste då gå igenom var och en av dem för att kunna komma fram till vilken (eller vilka) som är den senaste versionen. Den tiden hade jag istället kunna lägga på att skriva.
 
 
 
Trots min glömskhet håller jag ändå med om att det är en bra idé att spara sina skrivprojekt på olika ställen. Jag måste bara bli bättre på att komma ihåg att kontinuerligt uppdatera alla versioner. Det tar trots allt inte särskilt lång tid att göra och är guld värt om olyckan skulle vara framme.


Dagens citat:

"Tala i vredesmod och du kommer att hålla det bästa tal du någonsin har ångrat."
(Winston Churchill)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie