Novelltävling för hallänningar!

I förra veckan upptäckte jag en novelltävling som jag blev sugen på att försöka delta i:
 
 
 
 
Det är en del av satsningen "Hela Halland läser". Ämnet är "Utanförskap" och novellen får vara högst 5.000 tecken (inkl. blanksteg). För att få vara med och tävla måste man vara folkbokförd i Halland. Novellen ska vara inskickad till Hallands Nyheter senast den 4 mars 2017.

Jag har själv erfarenhet av just utanförskap och har redan en idé om hur jag skulle vilja skriva. Fast frågan är om jag kommer lyckas hålla mig inom tecken-gränsen? 5.000 tecken är ju inte så mycket. Inte om man vill förmedla alla de känslor som ett utanförskap innebär.

Nåväl, jag får fundera lite till och se om jag kommer på någon lösning.


Dagens citat:

"Om du hör att ett berg ändrat läge - tro det. Om du hör att en man ändrat sinnelag - tro det inte."
(Koranen)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie