Oväsentligheternas mästarinna

Jag vet inte om jag är ensam om det här, men jag har på senare tid insett att jag har en tendens att fastna vid oväsentligheter när jag konverserar med andra. Exempelvis om jag pratar med en person som jag har haft svårt att få tag på, kan jag uppehålla mig vid just de här svårigheterna när jag väl får tag på personen - istället för att gå rakt på sak och prata om det som jag ville prata med personen om.
 
Låter det knäppt? Det känns i alla fall en smula knäppt och trots att jag verkligen försöker att låta bli, blir det ändå samma sak gång på gång. Och efter varje gång det händer, bannar jag mig alltid för att jag återigen lät det hända.
 
 
 
 
Varför blir det så här? Varför hakar jag upp mig på oviktigheter? På just de frågorna har jag inget svar. Inte än i alla fall. Kanske finns det inget svar. Kanske måste jag helt enkelt bara acceptera att det är på det sättet och istället för att haka upp mig på att jag hakar upp mig på oväsentligheter, får jag jobba bort det. Bli bättre på att gå rakt på sak och strunta i sådana småsaker som jag tenderar att fastna kring. Jag menar, det är väl knappast viktigt att personen får reda på hur svårt det varit att få tag på personen? Är inte det viktigaste att jag faktiskt har fått tag på personen?
 
Är jag ensam om det här beteendet eller är det samma sak för dig?


Dagens citat:

"Fulländad fart är att ha nått fram."
(Richard Bach)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie