Beskedet från Ordkonst

I somras skrev jag ju som bekant några noveller till lite olika uttagningar, varav en var till Ordkonsts uttagning till deras nummer på temat "Satan". Jag fick senare beskedet att mitt bidrag dessvärre inte hade blivit ett av de utvalda.
 
Med min novell avsåg jag att gestalta vår inre satan och valde därför att skriva om ett förhållande där den ena parten ständigt kränker och förminskar den andre.
 
 
 
 
Jag blev själv rätt nöjd med novellen och har därför funderat lite på vad jag ska göra med den. Att ha med den i min novellsamling känns inte aktuellt, i och med att jag inte tycker att den passar ihop med samlingens tema. Ett alternativ som jag har varit inne på, är att lägga ut den på min hemsida. Kanske även Kapitel1. Jag får se. Jag har inte alls varit särskilt aktiv på Kapitel1 på väldigt länge, men kanske borde jag försöka bli det igen?
 
Nåväl, jag får fundera vidare på vad jag ska göra med den. Kanske har du något förslag?


Dagens citat:

"Det är så världen förbättras - det inre som hjälper och välsignar det yttre."
(Nisargadatta Maharaj)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie