Den här tiden på året

I samband med Melodifestivalen förra året, började jag lyssna på SR:s schlagerkanal - P4 Melodifest. Dock var den bara aktiv under tiden som Melodifestivalen/Eurovision höll igång. Hur som helst, ganska många fredagar började jag ladda inför den kommande helgen genom att lyssna på den här kanalen och dess schlagerlåtar. Genom att göra det fylldes jag av en positiv känsla - och den här känslan blev ännu starkare om det dessutom var soligt väder (receptionen som jag sitter vid på jobbet är vid rätt stora fönster).
 
För ett litet tag sedan hörde jag Samir och Viktors låt Bada nakna och varje gång infann sig den här härliga känslan. Då testade jag att skapa en spellista på Spotify med enbart Melodifestivalslåtar - och jo då, känslan höll i sig.
 
 
 
 
När jag funderade på varför det kan vara på det här sättet, kom jag fram till två möjliga anledningar. En kan vara för att Melodifestivalen innebär vår för mig. Även om jag föredrar sommaren, är våren mysig på sitt sätt och innebär i sin tur att det snart är sommar.
 
Den andra anledningen är nog att jag förknippar denna musikfest med mys hemma i soffan med älsklingen. I och för sig är inte han så förtjust i Melodifestivalen egentligen, men han brukar alltid se på det med mig för min skull. Dessa kvällar brukar vi på olika sätt mysa till det.
 
Det är bra att vara medveten om vad som får en att må bra och varför. Jag är mån om att varje dag försöka bygga upp positiv energi inom mig, för att klara av att vara glad och må bra även om jag befinner mig i situationer som av olika anledningar får mig att inte må bra. Genom att bygga upp positiv energi inom mig, klarar jag av att härda ut situationer som får mig att må mindre bra.
 
Hur gör du för att bygga upp positiv energi inom dig och vara glad?


Dagens citat:

"Alla resor leder till slut till samma ställe, hem."
(Chris Geiger)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie