Dag 6: Skriv 30 intressanta fakta om dig själv [30 dagar]

Jösses, vad svårt det var att komma på saker att skriva. Tog mig flera dagar att komma på allt detta. Jag tänkte till en början att jag skulle ta och utveckla varje sak som jag tänker ta upp i det här inlägget, men insåg att det kommer medföra att inlägget kan komma att bli oändligt långt. Därför tänkte jag att vi kan göra på följande sätt istället. Jag radar upp dessa fakta om mig (huruvida de är intressanta eller ej är upp till dig själv att bedöma) och om det är något som du skulle vilja veta mer om, kan du skriva det i en kommentar till det här inlägget, så gör jag ett inlägg om det lite senare. Låter det rimligt? Då kör vi!
 
 
 
 
1. Jag är mycket förtjust i pingviner och uttrar.
 
2. Att räkna till hundra på tre olika språk kan hjälpa mig att somna på kvällen.
 
3. Jag har social fobi.
 
4. Under gymnasiet övervägde jag starkt att söka till Teaterhögskolan.
 
5. Började hitta på mina egna berättelser redan innan jag kunde läsa och skriva.
 
6. Jag är lite av en teknofob.
 
7. Jag har svårt för blod, inre skador, inälvor m.m.
 
8. Jag dricker inte kolsyrade drycker.
 
9. Jag har alltid trivts bäst i skog och natur.
 
10. Jag avskyr sjukhus.
 
 
 
 
11. Min favoritglass är Piggelin.
 
12. Jag tycker om att sjunga.
 
13. Jag är väldigt förtjust i jordgubbar.
 
14. Hade pollenallergi i tioårsåldern.
 
15. Mitt intresse för bakning kom först i samband med att jag och älsklingen blev tillsammans.
 
16. Favoritfärgen är blå.
 
17. Gustaf Skarsgård är en av mina favoritskådespelare.
 
18. Jag känner igen människor jag tidigare sett, till stor del genom att betrakta deras munrörelser.
 
19. Jag fastnade i säkerhetskontrollen på flygplatsen när jag skulle flyga hem från Belgien med min gymnasieklass i trean.
 
20. Om jag måste välja mellan att bada i hav eller sjö, föredrar jag sjö.
 
 
 
 
21. I tonåren identifierade jag mig med karaktären Joey Potter (som spelades av Katie Holmes) i tv-serien Dawson's Creek.
 
22. Min favoritkaraktär i serien Charmed / Förhäxad var Phoebe (som spelades av Alyssa Milano).
 
23. Under en period när jag var yngre, ville jag bli lärare.
 
24. Under hela min gymnasietid (totalt tre år), hade jag 0% frånvaro.
 
25. Jag har skolkat från en lektion, vilket var under högstadiet (dock enbart en gång).
 
26. Mitt liv med glasögon inleddes med läsglasögon när jag var elva, tolv år.
 
27. Jag solar inte, eftersom jag ändå inte kan bli brun.
 
28. Jag äter rå potatis, så som andra äter äpplen.
 
29. Av Skånes städer är Lund min favorit och har varit det i många år.
 
30. Jag tycker att curling är väldigt roligt och ville börja utöva det på fritiden.


Dagens citat:

"Uppmärksamheten på det inre skeendet kan gå hand i hand med aktiv närvaro i världen. Men bara den människa som i sitt inre är tillräckligt avskild från världen är fri nog att aktivt och konstruktivt ingripa i dess lopp."
(Erwin Bischofberger)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie