Det söta året

Idag för sex år sedan gick jag och älsklingen hand i hand nedför altargången i Mora kyrka. När vi lämnade kyrkan en stund senare var vi man och hustru. Att tänka att det redan har gått sex år sedan dess är en smula svindlande. Sex år är lång tid och vi har varit med om så himla mycket sedan dess - både bra och mindre bra saker. Fast oavsett vad det har gällt, har vi tagit oss igenom det och står fortfarande vid varandras sida - hand i hand.
 
Även om jag alltid hoppades att hitta någon att dela mitt liv med, hade jag innerst inne svårt att tro att det faktiskt skulle hända mig. Men så kom älsklingen in i mitt liv och det kändes som att saker och ting föll på plats. Ibland har det känts skrämmande att vi tänker och tycker lika i den stora utsträckning som vi faktiskt gör, men samtidigt känns det tryggt.
 
 
 
 
Jag kan inte tänka mig ett liv utan älsklingen - som många gånger verkar veta vad jag behöver innan jag själv har förstått det. Jag har även svårt att minnas hur livet var innan han blev en del av det - för det känns som om han alltid har funnits vid min sida. Det går inte att med ord beskriva den oändliga kärlek som jag känner för honom. Han betyder allt för mig.
 
Enligt den här sidan firar vi sockerbröllop idag. Får se vad vi lyckas göra av det. I skrivande stund har vi inga konkreta planer för dagen och för mig spelar det inte så stor roll vad vi gör. Så länge jag får tillbringa dagen med honom är jag nöjd. <3


Dagens citat:

"Oavsett vilka åsikter vi har, är vi alla lika på så sätt att vi vill vara lyckliga och vill undvika lidande."
(Dalai lama)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie