Målsägandebiträde

Eftersom jag tycker att Domstolsverkets informationsvideor är väldigt bra och informativa, tänkte jag fortsätta att tipsa om de videor som jag fastnar för. För tydlighetens skull ska jag påpeka att jag inte får betalt för dessa typer av inlägg. Jag skriver de av eget intresse.
 
Nu har turen kommit till videon om vad ett målsägandebiträde gör. Innan jag började arbeta på advokatbyrå, hade jag faktiskt inte helt klart för mig vilken egentlig roll som målsägandebiträdet hade. Efter fyra år har jag dock lärt mig det och insett vilket enormt stöd ett målsägandebiträde faktiskt är för den som blivit utsatt för ett brott.
 
Ta dig gärna tid att se denna korta video (cirka 1,5 minuter lång) - om inte annat så för allmänbildningens skull. :-)
 
 


Dagens citat:

"Det är inte för att livet är bra som vi är nöjda. Det är precis tvärtom. När vi är nöjda blir livet bra."
(Micael Dahlén)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie