En bra början

Vill inleda detta inlägg med att tala om att jag INTE får betalt för att skriva det.
 
 
Nu börjar det verkligen bli dags för mig att packa min så kallade BB-väska, men jag har fortfarande inte kommit så långt med den. Får försöka ta mig i kragen under semestern och packa klart den, för nu är det bara lite mer än en månad kvar innan beräknad förlossning. Tiden går fort.
 
För ett tag sedan funderade vi i alla fall över vilka blöjor som vi borde köpa och som får följa med till BB. Efter lite diskussion och en massa klämmande och tittande på paketen i butiken, kom vi fram till att vi nog borde kika runt på nätet och se vad andra säger. Älsklingen tog tag i den uppgiften så snart vi kommit hem och det slutade med att han registrerade sig/oss på Libero. Vid registreringen blev han upplyst om att han senare skulle få ett sms med en kod för att kunna hämta ut ett startpaket från närmaste ICA Maxi (som i vårt fall är i Halmstad).
 
Sagt och gjort, när älsklingen ändå hade vägarna förbi Halmstad nu i veckan passade han på att hämta ut startpaketet och detta är vad vi fick:
 
 
 
 
Vi blev båda förvånade över att paketet innehöll så mycket (vi hade räknat med några få prover av blöjor), men blev glada över att det var lite av varje så att man kan få testa sig fram. Med jämna mellanrum brukar jag skämtsamt fråga älsklingen om bebisen kommer komma med en instruktionsbok, så att vi vet hur vi ska göra för att ta hand om den. Därför höll älsklingen leende upp broschyren "Goda råd till den nya familjen" och sade att nu hade jag fått den instruktionsbok jag efterfrågat.
 
Nåväl, det här startpaketet ger oss i alla fall en bra start. Sedan löser sig väl allt annat antar jag. Tack Libero! :-)


Dagens citat:

"I sin högsta och renaste del är själen så ädel att mästarna icke kan finna något namn för den."
(Mäster Eckhart)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie