Farväl älskade vän <3

I måndags hände det som jag börjat fasa för allt mer. Den lilla arga lämnade oss på kvällen, strax innan 21-tiden.
 
Samtidigt som vi båda visste att hon börjat bli till åren, kom hennes bortgång som lite av en chock för oss. På söndagskvällen upptäckte vi att hon blivit slöare och knappt orkade göra något och hon reagerade knappt när man försökte få kontakt med henne. I mina ögon verkade hon ledsen på något sätt. På måndagen var det ännu värre, vilket gjorde att älsklingen fick åka till djursjukhuset i Slöinge med henne under dagen. Veterinärerna kunde inte hitta något fel på henne och vi valde att ta hem henne och försöka stödmata henne för att få igång hennes aptit. Vi skulle kontakta djursjukhuset om två, tre dagar ifall hon inte blivit bättre.
 
Hon låg i älsklingens famn när det fruktansvärda till slut hände under måndagskvällen - hon tog sina sista andetag och fick dödsryckningar. Jag bröt ihop och kunde knappt förstå att vår älskade lilla flicka inte fanns mer. Jag vet att det här är något som man får förvänta sig när man har husdjur - jag har trots allt haft husdjur i hela mitt liv - men jag vänjer mig aldrig. Det är lika hemskt varje gång.
 
Under tisdagen (i varje fall under kvällen när jag hade kommit hem från jobbet) verkade killarna förstå att hon inte fanns hos oss längre, efter att ha inspekterat hennes tomma och ihopplockade bur. Både jag och älsklingen tyckte att Fåntratten - som på sista tiden börjat komma allt bättre överens med Den lilla arga och leka mer med henne - verkade en aning sorgsen. Ninjan verkade också lite dämpad och var ännu mer kelig än i vanliga fall.
 
Älskade lilla tös - du kommer alltid att vara älskad och saknad. Jag hoppas att du vet hur älskad du var och fortfarande är.  Du kommer alltid att finnas i våra hjärtan. <3
 
 
 
How do I,
Get through one night without you?
If I had to live without you,
What kind of life would that be?
Oh, I...
I need you in my arms, need you to hold,
You're my world, my heart, my soul,
If you ever leave,
Baby you would take away everything good in my life,
And tell me now
How do I live without you?
I want to know,
How do I breathe without you?
If you ever go,
How do I ever, ever survive?
How do I, how do I, oh how do I live?
Without you,
There'd be no sun in my sky,
There would be no love in my life,
There'd be no world left for me.
And I,
Baby I don't know what I would do,
I'd be lost if I lost you,
If you ever leave,
Baby you would take away everything real in my life,
And tell me now,
How do I live without you?
I want to know,
How do I breathe without you?
If you ever go,
How do I ever, ever survive?
How do I, how do I, oh how do I live?
Please tell me baby,
How do I go on?
If you ever leave,
Baby you would take away everything,
I need you with me,
Baby don't you know that you're everything,
Good in my life?
And tell me now,
How do I live without you,
I want to know,
How do I breathe without you?
If you ever go,
How do I ever, ever survive?
How do I, how do I, oh how do I live?
How do I live without you?
How do I live without you baby?
 
 


Dagens citat:

"Du kan ge utan att älska, men du kan inte älska utan att ge."
(Ami Carmichael)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie