Angående min eventuella paus framöver

Jag vet inte om du noterade att jag tidigare - lite i förbifarten - nämnde att jag eventuellt kommer behöva ta en paus från bloggen längre fram. Det är fullt förståeligt om du inte reagerade på detta och jag har medvetet undvikit att gå närmare in på varför. Fast nu känner jag att det är dags att förklara vad det är jag syftar på, så du vet vad du har att vänta dig.
 
Jag är gravid. Barnet beräknas komma i början av augusti.
 
 
Ogravida jag - sommaren 2015 om jag inte minns fel.
 
 
 
Hela graviditeten har varit - och är fortfarande - en rätt stor omställning för mig. Kanske beror det främst på att detta är mitt och älsklingens första barn. Det är en del att vänja sig vid och vissa inre demoner att kämpa mot.
 
Eftersom det här är mitt första barn, vet jag ärligt talat inte hur mycket tid eller ork som jag kommer ha till bloggandet. Därför vill jag göra dig beredd på att det kan bli fråga om en paus för min del när barnet kommer. Dock försöker jag i nuläget att tidsinställa lite inlägg när tid och ork finns, så att det inte behöver bli någon paus. Åtminstone ingen längre sådan. Jag har ju så många idéer och tankar som jag vill skriva om, men tiden räcker inte alltid till.
 
Jag hoppas att jag kommer kunna fortsätta att ventilera mig här på bloggen efter augusti. Fast om det inte blir så, hoppas jag att du kommer ha förståelse för detta.


Dagens citat:

"Den som har lärt sig att leva med sitt högre jag har upptäckt en frid som är oberoende av omständigheter och omgivning, en godhet som är alltför djup för världen att förstå och en visdom som sträcker sig bortom intellektet."
(Paul Brunton)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie
#1 - - Katten Jones:

Grattis! Det blir ett helt nytt äventyr för er 😊

Svar: Tack. :-) Ja, det blir det verkligen. Samtidigt som jag är lite rädd, ska det bli spännande.
Jessica