Författare man tappat bort

Bokbloggsjerka: Finns det några författare som du har "tappat bort" under din läsarbana?
 
Tappat bort och tappat bort ... Under senare delen av högstadiet och början av gymnasiet läste jag mycket av Henning Mankell. Då bestämde jag mig för att läsa alla böcker han hade skrivit, men av olika anledningar blev det inte så och på senare år har jag inte läst så mycket av honom. Kanske kan det bli ett projekt för mig när jag har kommit ikapp med hyllvärmarna här hemma?
 
 
 
 
Under gymnasietiden läste jag i perioder nästan enbart Nora Roberts och John Grisham. Dessa båda författare läser jag inte lika ofta längre. Att jag inte läser så mycket av Nora Roberts längre, beror som sagt på att jag har tröttnat på hennes förutsägbarhet. Att John Grisham har hamnat lite i skymundan beror helt och hållet på att jag försöker avverka alla olästa böcker här hemma. Det står faktiskt en oläst John Grisham i hyllan, så vem vet - snart blir det kanske hans tur. ;-)
 
Utöver dessa tror jag faktiskt inte att jag har "tappat bort" någon författare.


Dagens citat:

"Det är först när man mjukar upp konturerna kring jaget som en mängd möjligheter öppnar sig, det är först då som visionerna kan manifestera sig."
(Richard Gere)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie