Jag är verkligen dålig på att vara sjuk

Jag vet att jag har sagt det förut, men jag är verkligen dålig på att vara sjuk! Jag menar, hur svårt kan det vara? Det krävs inte mycket av någon att vara sjuk. Vad är det för fel på mig?
 
På vilket sätt är jag dålig på att vara sjuk? Tja, istället för att ligga och vila, håller jag på att städa, diska, laga mat, gå till jobbet etc. - bara för att jag får dåligt samvete över att låta älsklingen få göra allt. Det händer också att jag tränar - såvida jag inte är riktigt, riktigt sjuk (typ feber och ordentlig värk i kroppen).
 
 
 
 
Det lustiga är att jag vet att jag inte borde göra allt det här när jag är sjuk. Ändå kan jag inte låta bli. Bara för att det dåliga samvetet sakta men säkert kommer krypande. Dessutom blir jag så lätt rastlös om jag ska ligga ned och försöka vila, utan att vara trött. Dock blir det långt ifrån bättre av att jag hela tiden håller igång och tröttar ut kroppen på det sättet. Kan ju vara därför som jag - åtminstone som det känns - är sjuk längre än vad andra brukar vara. När jag blir förkyld tar det evigheter innan jag blir frisk. Ibland hinner jag inte ens bli helt frisk förrän nästa förkylning tar vid.
 
Finns det någon kurs som man kan gå för att lära sig hur man ska bete sig när man är sjuk? Jag skulle verkligen behöva det!


Dagens citat:

"Att veta skillnaden mellan rätt och fel är en sak, att visa det i dina handlingar är en annan."
(Okänd)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie