Min kamp mot de olästa böckerna i hyllorna

När 2017 inleddes fanns det 198 st olästa böcker i hyllorna här hemma. Jag gjorde då upp en plan för hur läsningen skulle se ut under året och hittills har det gått riktigt bra. Det går så bra att jag till och med ligger lite före i min läsplanering. Jag har också varit så duktig under bokrean i år, att jag inte köpt böcker till mig själv. Det enda jag har tillåtit mig att göra på bokrean för egen del är att dregla över utbudet och klappa/smeka några av böckerna.
 
Fast trots ovanstående, har det ändå smugit sig in två tillskott bland mina hyllvärmare.
 
En morgon när jag vaknade och skulle göra mig redo för jobbet, hade älsklingen - bara för att han älskar mig - köpt den här och lagt fram:
 
 
 
Den verkar väldigt intressant, så jag ser verkligen fram emot att läsa den!
 
När vi sedan hade tagit oss till Halmstad en lördag för att leta efter skor till älsklingen, gick han bestämt in till Akademibokhandeln och köpte den här till mig, bara för att han visste att jag gärna vill läsa den:
 
 
 
 
Nåväl, två böcker är ingenting. Jag ska ändå klara av att avsluta 2017 med färre olästa böcker än vad som fanns vid årets början. Det är mitt mål!


Dagens citat:

"Vad än en fiende kan göra mot en fiende eller en ovän mot en ovän – ett felriktat sinne gör oss större skada."
(Buddha)


Ha det så bra!
Olästa kramar
Jessie