Klurigt med namn

Som liten flicka brukade jag emellanåt roa mig med att göra listor på namn som jag på den tiden ville döpa mina framtida barn till. Dessa listor är för länge sedan slängda. Under åren som gått har jag inte funderat mycket mer på det här med namnval, utan mest tänkt att det får lösa sig när det väl är dags. Vanligtvis är man ju två om att välja namn till det gemensamma barnet.
 
När andra har berättat om hur svårt det har varit att välja namn till den nyfödda, har jag tyckt att det har låtit konstigt. Svårt? Det finns ju hur många namn som helst att välja bland! Det är väl bara att ta något av alla dessa? Något av alla alternativ borde man väl tycka om? Eller?
 
 
 
 
Nu förstår jag problematiken bättre. Det här med namn till ens barn är klurigt. Visst finns det en hel del att välja bland och alla är inte fy skam. Fast det är långt ifrån alla namn som känns rätt. Dessutom ska även älsklingen tycka om namnet och det är inte busenkelt att hitta ett namn som båda faller för.
 
Klurigast är pojknamn. Jag har gjort en lista med flera tänkbara flicknamn, men på denna lista finns knappt några pojknamn. Både jag och älsklingen har tittat igenom olika listor med befintliga namn, men nästan inget av dessa har känts rätt.
 
Vi behöver med andra ord fortsätta att klura på det här med tänkbara namn. Vill ju helst inte att vårt barn ska behöva kallas för "bebis" resten av sitt liv ...


Dagens citat:

"Älskar du dig själv, så älskar du alla andra människor lika mycket som dig själv. Så länge du älskar någon enda människa mindre än dig själv, så har du aldrig vunnit den rätta kärleken till dig själv."
(Mäster Eckhart)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie