Svårigheter att hitta gamla bilder

Som du antagligen har märkt, återanvänder jag ganska ofta bilder som redan förekommer i tidigare inlägg. Främst beror det på att jag inte alltid har tid att ta nya bilder. Då är det många gånger smidigt att kunna slänga upp en redan inlagd bild.
 
Efter cirka sju års bloggande har det hunnit hamna en rätt stor mängd bilder i bloggens arkiv och det innebär naturligtvis att det kan vara svårt att hitta just den bilden som jag är ute efter - inte minst med tanke på att bilderna hamnar huller om buller i bildarkivet efter hand som inläggen publiceras. Med det menar jag att den bild/de bilder som finns i det senast publicerade inlägget, hamnar "högst upp" så att säga.
 
 
 
 
Detta gör att det emellanåt tar onödigt lång tid för mig att hitta de bilder jag vill ha. Ibland händer det till och med att jag inte hittar den bild jag är ute efter. Vissa gånger får jag ladda upp bilden på nytt om jag har den möjligheten, medan jag andra gånger helt enkelt får nöja mig med en annan bild.
 
Även om detta inte är ett livshotande problem, skulle jag behöva hitta en annan rutin för att göra bildanvändandet smidigare. Frågan är bara hur. Har du någon idé?


Dagens citat:

"Fantasi är viktigare än kunskap. Kunskap är begränsad till det vi redan vet och förstår, medan fantasin omfattar hela världen och allt som vi överhuvudtaget kommer att kunna veta eller förstå."
(Albert Einstein)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie