Pärlplattor som hobby

För ett par månader sedan såg jag ett inslag i SVT Nyheter Halland om en man från Varberg som skaffade sig en annorlunda hobby för att ha det som stressterapi. Han började pärla med pärlplattor.
 
 
Jag tyckte att det var väldigt häftigt och någonstans inom mig önskade jag nästan att jag också kunde göra något så fint. Visst höll även jag på med lite pärlplattor när jag var yngre, men det var aldrig på den här nivån. Det var mest att göra roliga och fina mönster. Jag strök nästan aldrig det jag pärlade fram, utan tömde pärlplattan så snart det var klart. Jag har en prydnad på väggen i form av ett hjärta som jag gjorde på elevens val på mellanstadiet. Men det är nog det enda jag har kvar.
 
 
Lite synd att jag inte har så mycket tid och ork till saker och ting nuförtiden. Fast även om jag idag skulle börja med pärlplattor, skulle det troligtvis inte komma i närheten av det som Andreas Dock åstadkommer. Och när skulle jag dessutom ha tid till det, när jag redan har en mängd saker som jag borde ta tag i? Men man blir lite peppad av att börja ägna sig helhjärtat åt en hobby. Blir inte du det?
 
Titta gärna runt på hans Youtube-kanal för att hitta fler videos om hans pärlande. Kanske blir du lika imponerad som jag.
 
Ha det så bra
Kramar
Jessie