Gisslandrama hos Postnord

När jag kom hem i onsdag, såg jag att jag hade fått det här brevet från Postnord:
 
 
Det var ett "lösen"-brev. Någon har skickat något till mig, men inte satt på frimärken eller på annat sätt betalat portot. Inte heller har personen angett avsändare. Därför har Postnord på sätt och vis tagit försändelsen i beslag tills vidare och eftersom det som sagt inte framgår någon avsändare, får jag möjlighet att lösa ut försändelsen genom att betala kostnaden för porto PLUS expeditionsavgift.
 
Nu har jag betalat avgiften eftersom jag anar vad det är, men annars hade jag nog struntat i det. Jag kan i och för sig förstå att de lägger på expeditionsavgift, men det känns fel att göra det när det är mottagaren som ska betala. Jag har förståelse för att de gör det när det framgår en avsändare och de kan kräva avsändaren på betalning, men de kunde gott ha bjudit på det när avsändaren är okänd och bara krävt kostnaden för porto. Nu känns det lite som att man inte har något annat val än att betala - framförallt då man inte vet vad det är. Men men, nu är reglerna som de är och jag har betalat vad de kräver. Ska bli spännande att se om det är det jag tänker på.
 
Ha det så bra
Kramar
Jessie