Den enda parfym som funkar för mig

Det är knappast någon hemlighet att jag är parfym- och kosmetikaallergiker. Det har jag känt till sedan jag var runt tio år och blev undersökt för de symptom som senare visade sig vara pollenallergi (vilket jag växte ifrån, tack och lov!). Dock visade sig min kosmetikaallergi redan när jag var fem eller sex år och använde sminket i sminkrummet på förskolan. Hela mitt ansikte svullnade upp, så min mamma fick komma och hämta mig.

Jag har alltså inte använt smink alls, bortsett från läppstift och maskara några få gånger. Inte heller parfym, förutom när jag ville imponera på en lärare jag var småförälskad i på högstadiet och råkade ta på mig alldeles för mycket en dag när jag skulle till skolan. För att göra  en lång historia kort, kan vi säga att det var en mycket dålig idé...

Min nuvarande chef känner till min allergi, så jag blev rätt förvånad när jag fick den här av henne (plus en del andra skönhetsprodukter) strax innan jag gick på ledighet:



Fast jag blev ännu mer förvånad när jag insåg att jag faktiskt klarar av att använda den! För första gången på jag vet inte hur många år, har jag äntligen en parfym som jag kan använda. Den är till och med så pass diskret att inte ens älsklingen märker när jag har den på mig ;-) 

Blir kanske en tur till Rituals i Halmstad när jag känner för att unna mig något i skönhetsväg. Såg att deras butik finns på Hallarna.

Ha det så bra
Kramar 
Jessie