Vad jag gör för att försöka må bra

Tur att jag är envis av mig, för trots att jag ständigt faller ned i depressionens grop, försöker jag hela tiden komma upp igen. För jag vill må bra. Inte bara för min egen skull, utan även för min omgivnings skull. Det märks mer och mer att de har tröttnat på mina ständiga återfall och jag kan förstå dem.

Så, hur går jag då till väga för att må bättre? Att göra mig fin för min egen skull är en sak och då pratar jag om små saker som att ta ett bad, måla tånaglarna etc. Då känner jag mig mindre misslyckad och värdelös för en stund.

Titta på serier eller filmer som jag tycker om är ett annat sätt. Just nu är jag smått beroende av serien "The client list" på Netflix.



Läsa och skriva funkar alltid, men hittills har det inte hunnit bli så mycket av den varan, eftersom tösen har tagit mycket av min tid i anspråk och när hon har vilat, har jag försökt vila.

Nu vet jag att detta bara är ytligt och lite som att sätta plåster på cancer,  men det är det jag orkar och hinner med just nu.  Men jag ska gå djupare in på mina problem också. Jag måste bara börja må lite bättre först för att orka.

Hur gör du för att må bättre? 

Ha det så bra
Kramar 
Jessie