Bokklubbens baksida

Det är väldigt roligt att äntligen vara en del av en bokklubb/bokcirkel, där man träffas och diskuterar boken man precis läst. Förutom att man får umgås med andra och prata om något som ligger mig varmt om hjärtat, får i alla fall jag oftast en annan syn på det jag har läst. Man börjar tänka i andra banor och man tänker på ett annat sätt under läsningen för att hitta något att prata om.
 
Fast naturligtvis finns det också en baksida med detta trevliga. Min läsning av de olästa böckerna här hemma har hamnat efter rejält! Jag trodde aldrig att det skulle bli så illa, men så är det. Jag har kanske hunnit med att läsa två böcker på min lista hittills ... Och ändå håller jag för närvarande på med fyra böcker - samtidigt!
 
 
 
Nej, jag måste verkligen planera om min lästid. Just nu blir det mest på väg till och från jobbet samt under lunchen. Ibland försöker jag läsa lite innan jag ska sova, men oftast är jag så trött att ögonen går i kors.
 
Nåväl, jag kommer nog snart på rätt köl igen. Behöver bara lära mig att anpassa mig till nya rutiner.
 
Ha det så bra
Kramar
Jessie