När det förbaskade suget slår till

Jag har som bekant problem med bland annat småätande. Oftast går jag omkring med ett ständigt sug efter något (helst onyttigt) att äta. Det suget är ganska svårt att bli av med, men jag tänker att jag tar en sak i taget. Till att börja med försöker jag byta ut det onyttiga (suget efter choklad är nog bland det jobbigaste...) mot något annat. Nästa steg blir att helt få bort själva suget. Fast jag tror att det har mycket att göra med mitt dåliga mående (= tröstätande), så det är egentligen främst måendet som jag behöver få bukt med. Naturligtvis försöker jag dagligen jobba med det också.
 
Jag har upptäckt att morötter är rätt smidiga att småäta. Att jag sedan kan sätta i mig hur många som helst på några få minuter är en annan femma ...
 
 
Att byta ut ätandet mot att istället dricka vatten funkar ibland, men inte så ofta längre. Oftast slutar de försöken med att jag inte kan tänka på något annat än mat. Samma sak om jag dricker te. Vissa arbetsdagar kan jag få i mig ganska många koppar te.
 
Har du några användbara tips?
 
Ha det så bra
Kramar
Jessie