Bokbytarlåda

Okej, bortsett från särskrivningen, tycker jag att det här är en superbra idé:
 
SYNTOLKNING: Bilden föreställer låda med böcker och ovanför lådan finns en lapp med texten "Bokbytar låda. Lämna böcker ni inte vill ha längre. Ta böcker som ni vill ha."
 
 
Med andra ord är det här en form av stora bokbytardagen, fast det är varje dag. Jag såg bilden i en grupp på FB och tänkte med en gång att det är synd att jag inte jobbar på en större arbetsplats. Känns inte särskilt meningsfullt att ha en sådan låda på byrån, för det är bara jag och chefen som jobbar där och nuförtiden har vi inte så många återkommande klienter (de flesta kommer bara en gång under ärendets gång eller så dröjer det ganska lång tid mellan besöken).
 
Fast den dagen jag börjar jobba på en större arbetsplats igen, kommer jag definitivt inför en sådan här låda - om det inte redan finns en.
 
Hur ser det ut på din arbetsplats? Har ni någon bokbytarlåda?
 
Ha det så bra
Kramar
Jessie
 
Ha det så bra
Kramar
Jessie