Den busiga tekniken

Ibland blir det fel när det kommer till det tekniska. Och vissa gånger blir det VÄLDIGT fel.
 
Jag sökte en handläggare på Hovrätten för Västra Sverige i Göteborg, i ett mål där min chef är offentlig försvarare för en kille. Vi hade nämligen skickat in en fullmakt i original och jag behövde stämma av så att fullmakten hade kommit in som den skulle (i och med att vi skickat den med posten).
 
Handläggaren svarade inte och därför svarade en dator (eller något), som sade att jag kunde trycka 9 för att bli kopplad till telefonist. Jag tryckte på 9 och väntade på att få höra "Hovrätten för Västa Sverige", som de brukar svara när jag antingen ringer till deras växel eller blir kopplad på det här sättet. Vad jag inte hade förväntat mig var det som jag istället fick höra, nämligen "SOS 112, vad har inträffat?"
 
 
S...O...S..?! Var det här ett Göteborgs-skämt eller?!
 
Där måste jag erkänna att min hjärna blev alldeles tom och det tog därför några sekunder innan jag lyckades få fram att jag hade blivit felkopplad. Jag bad sedan så hemskt mycket om ursäkt, men SOS-operatören var otroligt vänlig och sade att det är ett känt problem. Han skrev upp hur jag hade ringt för att bli kopplad till dem och skulle "ta det med sig". Därefter önskade vi varandra en trevlig dag.
 
Nu vet jag att det inte var mitt fel, men jag kände mig så hemsk som tog upp hans dyrbara tid när det fanns andra som troligtvis behövde hans hjälp bättre. Hur som helst, jag lyckades till slut få tag på någon på hovrätten - utan att hamna hos SOS igen.
 
Ha det så bra
Kramar
Jessie