Lilla jag måste verkligen ha varit snäll i år

Jag känner mig verkligen materialistisk genom att skriva det här inlägget, fast just nu struntar jag i det. :-)
 
Minns du att jag förra året berättade om en utgåva från 1931 av Nils Holgerssons underbara resa genom Sverige, som jag hittade på ett antikvariat i Halmstad, men inte kunde ta med mig eftersom jag inte hade plats i väskorna? Kan du gissa vad tomten kom med i år ..?
 
 
Ja, det är exakt den utgåvan som jag stod och dreglade över för ett år sedan! :-D Tydligen hade älsklingen besökt antikvariatet i höstas och sett att de fortfarande hade den. Vilken tur för mig! Den är så fin. Jag satt och klappade den en bra stund på julafton. Den står så fint i hyllan. Fast snart måste den dessvärre packas ned eftersom vi ska flytta om snart en månad. Men sedan så. Då ska den få stå bredvid Greven av Monte Cristo. Jag tror att de kommer passa bra ihop, tror inte du det? ;-)
 
Den är bara lite större än de andra böckerna ...
 


Dagens citat:

"Sinnesro är lycka."
(Swami Vishnudevananda)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie