Så piffar man till ett spel

Eftersom det här inlägget kan betraktas som en form av spoiler ifall man vill spela brädspelet Pandemic Legacy, utfärdar jag härmed en varning. Du fortsätter alltså att läsa på egen risk.
 
Kommer du ihåg att jag tidigare har berättat om spelet Pandemic - ett brädspel där man ska rädda världen från virus? Om inte, finns inläggen här och här.  Hur som helst, nu har det kommit en ny variant av det spelet. Man ska fortfarande rädda världen och den här gången gör man det under ett år (från januari till december). Knorren är att det finns boxar och luckor att öppna samt kort att skrapa när instruktionskorten säger det. Med andra ord utvecklas spelet hela tiden efter hand och vissa förändringar beror lite på vilka karaktärer man valt samt hur själva spelrundan har gått. Det är ett roligt spel. :-) Jag och älsklingen har kommit fram till oktober och det har gått ganska bra för oss.
 
Det roligaste med spelet var när dessa sötnosar fick vara med:
 
 
De är hur söta som helst! :-D Jag kan inte låta bli att låta som ett monster (argh, argh!) när vi placerar ut dem. Livet blir ju bra mycket roligare med ljudeffekter. ;-) Håller inte du med?
 


Dagens citat:

"Istället för kärlek, pengar, berömmelse, ge mig sanning."
(Henry David Thoreau)


Ha det så bra!
Virussmittade kramar
Jessie