Uppmuntran i vardagen

När jag nu senast var uppe i Stockholm och umgicks med mina två vänner Hanan och Cherry, upptäckte jag en mycket trevlig överraskning när vi var ute och handlade i city.
 
Vi sprang in till Pralinhuset på Drottninggatan, eftersom jag var på jakt efter en födelsedagspresent till min syster. Jag brukar alltid försöka att besöka Pralinhuset när jag är i Stockholm, då jag tycker att deras chokladfigurer är så fina och de brukar ha spännande chokladkakor. Hur som helst, när jag hade plockat på mig det jag skulle ha och sedan betalt för detta, stod jag och väntade på att kassörskan skulle slå in det jag handlat. Det var först då jag upptäckte detta:
 
 
 
Hur gulligt är inte det?! Dock var ju som sagt det lustiga att jag inte upptäckte det medan jag betalade, utan först efteråt. Men upptäckten gjorde mig varm i kroppen. Tänk vilken glädje och uppmuntran ett sådant här litet budskap kan skänka en i vår stressade vardag. Vi behöver fler sådana här små meddelanden. Jag hoppas att fler företagare uppmärksammar detta och tar det till sig. Även vi "vanliga" människor kan bli bättre på att visa vår uppskattning gentemot varandra i vardagen och inte endast på speciella dagar. Se bara hur glad jag blev av att läsa ett kärleksfullt meddelande som någon hade lämnat på ett Öresundståg! Jag försöker själv att göra liknande med jämna mellanrum, men jag kan definitivt bli bättre på det.
 
Vårt samhälle behöver mer kärlek och uppskattning. Så är det bara.


Dagens citat:

"Där hatet gror, låt mig så kärlek."
(Joann Davis)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie