Mitt bidrag till Hallands Nyheters novelltävling

Jag lyckades få ihop ett bidrag till Hallands Nyheters novelltävling på temat "utanförskap". Nu återstår det att se om det räcker hela vägen.
 
 
 

Jag valde att min novell skulle handla om en mobbingsituation i skolmiljö. Mer precist utspelar den sig i skolmatsalen. Anledningen till att jag valde just en sådan situation, var för att jag ännu har relativt klara bilder från mina egna känslor och tankar som jag hade kring att behöva äta i skolmatsalen på högstadiet. Naturligtvis är inte novellen direkt hämtad från verkligheten, även om den inte ligger särskilt långt ifrån hur min egen såg ut på den tiden.

För det fall min novell inte blir ett av de tre vinnande bidragen i den här tävlingen, har jag tänkt mig att ha med den i en kommande novellsamling som jag ska börja jobba på, så snart den nuvarande är klar.


Dagens citat:

"Man ska inte tro att man är för mer. Men inte heller att man är för mindre."
(Anna Takanen)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie