En klar förbättring

Nuförtiden när jag ska hem från jobbet på eftermiddagarna/kvällarna, är det mer regel än undantag att tåget är cirka fem minuter försenat. I början innebar det att vi resenärer då allt som oftast missade anslutningsbussen in till stan och istället fick vi stå och vänta cirka 20 minuter på nästa buss. Eftersom anslutningsbussen är till för att ta resenärerna till och från stationen, kändes det lite retligt att vi alltid missade den.
 
Egentligen är en väntetid på 20 minuter inte hela världen, men på kvällen när man kommer hem från jobbet gör det faktiskt en hel del psykiskt. Dessutom innebar detta att jag rätt ofta missade zumba-passen, eftersom denna försening gjorde att jag inte hann ta mig bort till Vesterhavshallen.
 
 
 
 
Fast på sista tiden har anslutningsbussen börjat invänta oss och kör in till stan så fort alla resenärer är ombord.
 
Jag vill därför rikta ett stort tack till Hallandstrafiken. Det betyder mycket för mig som resenär att så smidigt och snabbt som möjligt få komma hem efter en lång arbetsdag. Och ett riktigt stort tack till alla chaufförer - som alltid är lika glada och trevliga. Det är alltid lika roligt att få åka med er.


Dagens citat:

"Ljuset och mörkret kan ej bestå vid sidan av varandra."
(Mäster Eckhart)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie