Karaktär som speglar mig

Bokbloggsjerka: Finns det någon karaktär/några karaktärer som du kan känna igen dig i? Vem/vilka i så fall och på vilket sätt?
 
I dagsläget finns det fyra "karaktärer" som jag känner igen mig i.
 
Katniss (från Hungerspelen, Fatta eld och Revolt) och Tris (från Divergent, Insurgent och Allegiant) kände jag samhörighet med, men jag har svårt att sätta fingret på exakt vad det var. När det gäller Tris var det delvis för hur hon blev behandlad efter att hon bytt falang, men även en del av hennes tankar och känslor känns som om de kunde varit mina egna.
 
 
 
Linda och Johanna (från Skuggbarn) är två andra. Framför allt var det behovet av bekräftelse som gjorde att jag kände igen mig i flickorna, men även tankegångarna kring vem man är o.s.v. Att man inte är tillräckligt bra eller vacker. Tankar som leder till det tidigare nämnda bekräftelsebehovet.
 
Vilken/vilka bokkaraktärer känner du igen dig i?
 
Och på tal om Fatta eld! Har du sett trailern till filmen? Om inte, kika gärna på de båda klippen nedan. Första gången jag såg det översta klippet, fick jag gåshud. Ser fram emot att få se filmen. :-) Hoppas att den är lika bra som boken (eller i alla fall nästintill, precis som första filmen).
 
 
 


Dagens citat:

"Var inte rädd för skuggor. De innebär helt enkelt att det finns ljus i närheten."
(Ruth E. Renkel)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie